El Instituto de Ensinanza Secundaria San Clemente inicia este curso dos nuevos proyectos: una televisión educativa y la oferta de las nuevas Aulas Mentor para formación permanente de adultos, para las que será el único centro de referencia de la ciudad.
La directora del centro, Carmen Viñas, explica que «este ano na aula virtual vamos comezar coa introducción da imaxe de vídeos e de aulas grabadas polo profesorado do centro en certas materias. Será o inicio dun proxecto que lle chamamos San Clemente Televisión, unha plataforma que vai dar lugar a que teñamos unha propia televisión educativa, sen publicidade nen cortes». La iniciativa se orientará inicialmente al alumnado que siga los estudios de bachillerato a distancia.
Este instituto tiene dos modalidades de aula virtual: una que utiliza el sistema Moodle, que usan quienes estudian ciclos de Informática; y otra basada en Windows para el bachillerato y la secundaria a distancia.
En el curso que comienza esta semana todas las materias de primero de los bachilleratos de Ciencias e Tecnoloxía y de Humanidades e Ciencias Sociais dispondrán de guías electrónicas que el alumnado podrá descargar en su casa y que les facilitará todos los contenidos y requisitos para seguir los estudios. El próximo curso prevén ampliar esta metodología también para segundo de bachillerato. «A aula virtual está adquirindo unha calidade nos contidos moi importante, e un gran uso por parte do alumnado. No curso pasado foron servidas máis de un millón de páxinas, o que evidencia un importante uso das tecnoloxías nestas ensinanzas. A Aula Virtual ten un deseño simple e moi ben estruturada, o que facilita o manexo por parte de quen a usa», afirma Carmen Viñas. La matrícula de bachillerato a distancia, que superó el año pasado 4.000 estudiantes, disminuirá por la nueva oferta específica de los centros de enseñanza de adultos gallegos: «Non será un descenso brusco, e favorecerá un mellor funcionamento administrativo no noso centro, pois o exceso de alumnado levaba por veces a un funcionamento lento e ineficaz», agrega.
La directora indica que el alumnado de Bachillerato de Artes o de la modalidad del Tecnológico pueden finalizar sus estudios a distancia, siempre que tengan las materias específicas de esas modalidades aprobadas. Respecto a la secundaria de adultos, se reduce a tres ámbitos: científico-tecnológico, comunicativo y social, además de la oferta curricular del centro. Prevén una matrícula de entre 800 y 900 estudiantes en cada cuatrimestre y una incorporación de más municipios.
El instituto San Clemente ofrece desde octubre las Aulas Mentor, promovidas por el Ministerio de Educación y la Xunta de Galicia, y que ofrece cursos para formación permanente de adultos.
Carmen Viñas indica que los primeros serán de Informática, materias de Economía e Historia «mesmo para entender mellor o curso de hoxe, con nocións de cultura e formación xeral sobre asuntos como que é a crise económica, a globalización, a inflación e outros».